Nagymágocsi Polgárőr Egyesület

Szolgálunk és Figyelünk

NAGYMÁGOCSI

 

POLGÁRŐR EGYESÜLET

 

 

ALAPSZABÁLYA

 

2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

I.

 

Általános rendelkezések

 

1.§

 

Az Egyesületi tagok az Alaptörvény,a Ptk.61.§ (1) és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV.törvény, valamint a polgárőrségről és a polgárőr tevékenységről szóló 2011. évi CLXV. törvényben foglalt követelmények szerint elhatározták a Nagymágocsi Polgárőr Egyesület közgyűlésén Nagymágocs, 2012.04.21. napján az Egyesület módosított alapszabályát egységes szerkesztésben az alábbiak szerint fogadta el:

 

Az Egyesület politikai szervezetektől, pártoktól független, önkéntes tagsága alapján működő, önkormányzattal rendelkező egyesület. Politikai szervezetektől, pártoktól támogatást nem kap, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független.

2.§

 

Az Egyesület neve: Nagymágocsi Polgárőr Egyesület

 

3.§

 

Az Egyesület székhelye: 6622 Nagymágocs

                                          Szentesi út 24/A

 

Az Egyesület honlapja: www.polgarorsegnagymagocs.hupont.hu

 

Az Egyesület működési területe: Nagymágocs község és Csongrád Megye közigazgatási területe

 

Az Egyesület bélyegzőjének lenyomata:                   NAGYMÁGOCSI      

                                                                                 POLGÁRŐR EGYESÜLET

                                                                            6622 Nagymágocs Szentesi út 24/A

                                                                                    Adószám: 18464355-1-06

                                                                                  Szegvár és Vidéke Tak.Szöv.

                                                                                      57200110-10000094

 

Az Egyesület alapításának éve:  1999.04.21.

Nyilvántartási száma: 1506

Határozat száma: Pk.60039/1999/3.

II.

 

Az Egyesület jogállása, célja és feladatai

 

4.§

Az Egyesület önálló jogi személy, az egyesülési jogról, közhasznúsági jogállásról          valamint a civilszervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi. CLXXV. törvény (a továbbiakban: Ectv.) hatálya alá tartozó, a demokratikus önkormányzatiság elve alapján működő, önálló ügyintéző és képviseleti szervvel, továbbá önálló költségvetéssel rendelkező egyesület.

 

Az Egyesület a polgárőrségről, és a polgárőr tevékenységről (továbbiakban  Ptv.) szóló 2011. évi CLXV. törvény 2.§ (1) bekezdésében foglaltak alapján polgárőrség, tagja a Csongrád megyei Polgárőr Szövetségnek (Cs.mP.Sz), ezen keresztül az Országos Polgárőr Szövetségnek (OPSZ) alapszabályát kötelezően elismeri. Az Egyesület a Ptv. 2011 évi CLXV 5.§ (1) bekezdése alapján együttműködési megállapodást köt a rendőrséggel és ekkor válhat kérelemre a CsmPSz és az OPSZ tagegyesületévé.  Együttműködési megállapodás megszűnésével a tagsági viszony is megszűnik.

 

A polgárőr egyesület a helyi rendőri szervnél kezdeményezi a 2011. évi CLXV. Ptv. 4. § (1) bekezdés a) pontja szerinti együttműködési megállapodás megkötését. A helyi rendőri szerv az együttműködési megállapodás megkötésére irányuló kérelmet – a kézhezvételt követő– 30 napon belül, javaslatával együtt köteles felterjeszteni a megyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságra. A megyei (fővárosi) rendőr-főkapitányság az együttműködési megállapodást a kérelem és a helyi rendőri szerv javaslatának kézhezvételét követő 30 napon belül köti meg.

 

Az együttműködési megállapodás tartalmazza különösen

a) az együttműködés területeit,

b) a polgárőr egyesület részére térítés nélkül vagy térítés ellenében átadásra kerülő tárgyi eszközök, valamint a biztosított helyiségek használatára és visszavételére vonatkozó rendelkezéseket,

c) a közös feladatok ellátásának rendjét, valamint a polgárőr egyesület tevékenysége ellátásáról, annak körülményeiről nyújtandó tájékoztatás módját és tartalmát,

d) a kapcsolattartás módját, az együttműködéssel kapcsolatban eljárásra jogosult helyi rendőri szervet,

e) az együttműködést segítő további rendelkezéseket, valamint

f) a polgárőr egyesület elkötelezettségét tartalmazó nyilatkozatot a jogszabályok és az együttműködési megállapodásban foglaltak betartására vonatkozóan.

 

A d) alpontban meghatározott kapcsolattartás és folyamatos együttműködés kiterjed különösen: a tevékenységek közös ellátására, a szakmai tevékenység segítésére, a kölcsönös tájékoztatásra, a tevékenységek összehangolására, valamint s képzési programokban való részvétel elősegítésére.

 

Ha a polgárőr egyesület az ún. kiegészítő feladatok közül az általános rendőrségi feladatok

ellátására létrehozott szerv hatáskörével összefüggő feladatot is ellát, úgy e feladat ellátásának módjáról az együttműködési megállapodásban rendelkezni kell.

 

 

Az együttműködési megállapodás megszűnik, ha

a) azt határozott időtartamra kötötték, az időtartam letelt és az együttműködést nem hosszabbították meg,

b) abban a felek közösen megállapodnak,

c) azt az együttműködő fél felmondja, valamint

d) az együttműködők valamelyike jogutód nélkül megszűnik.

 

Az Egyesület a katasztrófákra történő felkészülés, a katasztrófák elleni védekezés és a helyreállítás, újjáépítés feladataiban, valamint a polgári védelmi szervezetek tevékenységében, továbbá a környezet veszélyeztetésének, károsításának megelőzésében és elhárításában, következményeinek felszámolásában részt vesz.

 

Az Egyesület célja: közreműködés a közrend és közbiztonság védelmében, javításában, a társadalmi bűnmegelőzés hatékonyságának fokozásában, az állampolgárok biztonságának védelmében, biztonságérzetük javításában.

 

Az Egyesület céljainak megvalósítása érdekében együttműködik mindazokkal az állami, társadalmi és gazdálkodó szervezetekkel, magánszemélyekkel, melyek segítik az egyesület eredményes működését, céljainak megvalósítását.

 

A polgárőrségről és a polgárőr tevékenységről szóló 2011. évi CLXV törvényben foglaltaknak megfelelően az Egyesület feladatai:

 

Az Egyesület alapfeladatként a helyi közrend és közbiztonság védelme, valamint a bűnmegelőzésben való közreműködés érdekében közterületi járőrszolgálatot, figyelőszolgálatot, a közúti baleset helyszínén, valamint bölcsőde, óvoda, általános és középiskola közvetlen közelében jelzőőri szolgálatot lát el. Az Egyesület ezen alapvető feladaton túlmenően kiegészítő feladatként önkéntesen közreműködhet

 

a)      a katasztrófákra történő felkészülés, a katasztrófák elleni védekezés és a helyreállítás, újjáépítés feladataiban, valamint a polgári védelmi szervezetek tevékenységében, továbbá a környezet veszélyeztetésének, károsításának megelőzésében és elhárításában, következményeinek felszámolásában,

b) a baleset-megelőzési, az áldozatvédelmi, a közlekedésbiztonsági, állat-, környezet- és természetvédelmi tevékenység támogatásában, a lakosság és az önkormányzatok közötti kapcsolat erősítésében,

c) az otthonában élő fogyatékos személy védelmében, a polgárok és javaik védelmében, az állami és önkormányzati vagyon megóvásában,

d) a közterületen közbiztonsági, bűnmegelőzési, valamint bűnüldözési célból elhelyezett képfelvevő által rögzített felvételek megfigyelésében,

e) a rendezvények helyszínének biztosításában,

f) a Rendőrségről szóló törvény alapján a rendőrkapitány, a megyék (főváros) tekintetében a rendőrfőkapitány és a polgárőr szervezet működési területén illetékes helyi önkormányzat által létrehozott bűnmegelőzési és közbiztonsági, valamint baleset-megelőzési bizottság munkájában,

g) az önálló, valamint közös feladat- vagy szolgálatellátás útján az együttműködő szervek szakmai tevékenységének segítésében,

h) a polgárőr egyesület feladataival összefüggő oktatási, kulturális, ismeretterjesztő tevékenységben, valamint

i) a körözött tárgyak, személyek és holttestek azonosításában és felkutatásában.

 

A 2011. évi CLXV. Ptv. 3.§ (3) bekezdése értelmében a polgárőr egyesület 3.§ (1) bekezdésben meghatározott alapfeladatait más társadalmi szervezet nem végezheti, ilyen

célra más társadalmi szervezet nem alapítható.

 

A polgárőr egyesület a 2011. évi CLXV. Ptv. 3. § (1) bekezdésében meghatározott alapfeladatokat akkor kezdheti meg, valamint végezheti, ha

a) a működési területén illetékes rendőr-főkapitánysággal írásbeli együttműködési megállapodást kötött, valamint

b) az Országos Polgárőr Szövetség tagja.

 

A polgárőr egyesület a 2011. évi CLXV. Ptv. 3. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott, a katasztrófák elleni védekezéssel összefüggő kiegészítő feladat ellátását akkor kezdheti meg, valamint végezheti, ha rendelkezik a hivatásos katasztrófavédelmi szerv illetékes területi szervének előzetes írásbeli egyetértésével.

 

A polgárőr egyesület működési területe annak a településnek, valamint az azokkal közvetlenül határos település földrajzi területe, amelyet a polgárőr egyesület székhelyeként megjelölt. A polgárőr egyesület működési területe – az alapfeladata ellátásával összefüggésben, indokolt esetben, valamint az azzal közvetlenül határos kerület közigazgatási területén túl a ……. megye teljes közigazgatási területére is kiterjedhet.

  

III.

 

Tagsági viszony

 

5.§

        

         (1) Az Egyesülettel fennálló tagsági viszony lehet:

a.)    rendes tagság,

b.)    pártoló tagság,

c.)    tiszteletbeli tagság.

d.)   tiszteletbeli elnök (kök)

 

(2) Az Egyesület rendes tagjai lehetnek mindazok a természetes személyek, akik az     E­­gye­­sület alapszabályát magukra nézve kötelezően elfogadják, és megfizetik az Egyesület tagsági díját. A 18 éven aluli személyek tagok nem lehetnek.                   A polgárőrségről szóló 2011. évi CLXV. Ptv. 10.§ (3) bekezdése alapján az Egyesület rendes tagjai polgárőrök.

 

(3) Az Egyesületbe pártoló tagként az a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, személy vehető fel, aki az Egyesület célkitűzéseit erkölcsileg és anyagilag támogatja.

 

(4) A tiszteletbeli tagságot, elnököt mint megtisztelő elismerés kifejezését, az Egyesület Közgyűlése adományozhatja azoknak a természetes személyeknek, jogi személyeknek, vagy jogi személyiség nélküli szervezeteknek akik, vagy amelyek egyetértenek az Egyesület alapszabályával, az Egyesület érdekében végzett kiemelkedő tevékenységükkel az Egyesület célkitűzéseit elsősorban erkölcsileg támogatják.

6.§

     

      (1) Az Egyesületbe való belépés illetve a kilépés önkéntes.

 

(2) A tagsági viszony keletkezéséről a belépési nyilatkozat alapján az Elnökség dönt, elutasítás esetén a közgyűléshez lehet panasszal élni. Az Elnökség a belépési nyilatkozat kézhezvételétől számított 30 napon belül köteles a tagfelvételről dönteni. A tagsági viszony az elnökség döntésének napjával keletkezik, és erről ajánlott levélben értesíti a felvételkérőt.

 

(3) A tagsági viszony kilépéssel, törléssel és kizárással szűnik meg. Az Egyesületből történő kilépést az elnökségnek írásban kell bejelenteni. Írásbeli bejelentés hiánya esetén az Elnökség a szóbeli bejelentést határozattal veszi tudomásul. A tagsági viszony megszűnése a kilépés bejelentése (az Elnökség határozathozatala) napjával szűnik meg. Törléssel szűnik meg a tagsági viszony a tag halála, a jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli szervezet megszűnése esetén, illetve akkor, ha a tag a tagsági díjat felszólítás ellenére több mint 6 hónapon át nem fizette meg. A törlésről az Elnökség határoz, amelyről tértivevényes levélben értesíti a tagot. A határozattal szemben az erről szóló értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül az érintett a Közgyűléshez írásbeli jogorvoslati kérelmet nyújthat be. A kérelmet az Elnökség részére kell megküldeni.

 

(4) Az Egyesület Elnöksége azt a tagot akinek, vagy amelynek magatartása, tevékenysége az egyesület működését súlyosan veszélyezteti, az Egyesületből kizárhatja. A kizárásra javasolt tagot az elnökség meghallgatja, mely meghallgatásra tértivevényes levél formájában kap meghívást. Távolmaradás esetén az elnökség meghozhatja döntését, amennyiben bizonyítottnak látja az egyesület működésének súlyos veszélyeztetettségét. Az elnökség a határozatát egyhangú szavazással hozza. A határozatról a kizárt tagot tértivevényes levélben értesíti. A kizárás ellen az erről szóló értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül az érintett a Közgyűléshez írásbeli jogorvoslati kérelmet nyújthat be. A kérelmet az Elnökség részére kell megküldeni. A tagsági viszony megszűnik, ha a jogorvoslati idő leteltéig nem érkezett fellebbezés, vagy a közgyűlés határozathozatal dátumával.

 

(5) Az Egyesület alapító tagjai azok a tagok, akik az alakuló taggyűlésen kinyilvánították belépési szándékukat.

 

(6) Az Egyesület minden tagja számára - a tagsági viszonyt tanúsító - igazolványt igényel az OPSZ-től a polgárőrséről szóló 2011. évi CLXV.Ptv. 11.§ (2) bekezdése alapján

IV.

 

A tag jogai és kötelezettségei

 

7.§

 

      (1) Az Egyesület tagja jogosult részt venni az Egyesület munkájában, az Egyesület alapszabályában és az Egyesület szervei határozataiban foglaltak szerint. A tagnak joga van az Egyesület közgyűlésén részt venni, és ott gyakorolni tanácskozási, javaslattételi és szavazati jogát.

 

(2) Az Egyesület rendes tagjai lehetnek mindazok a természetes személyek, akik az E­­gye­­sület alapszabályát magukra nézve kötelezően elfogadják, és megfizetik az Egyesület tagsági díját. A 18 éven aluli személyek tagok nem lehetnek. A polgárőrségről szóló 2011. évi CLXV. Ptv. 10.§ (3) bekezdése alapján az Egyesület rendes tagjai polgárőrök.

 

(3) Az Egyesület minden rendes tagja azonos jogokat élvez, és minden rendes tagnak egy szavazata van. A nagykorú rendes tag valamennyi tisztségre megválasztható.

 

(4) Az Egyesület rendes tagjának joga van az Egyesületet érintő ügyekben információhoz jutni, az Egyesület irataiba és könyveibe betekinteni, az Egyesület létesítményeit és felszereléseit használni, az edzéseken részt venni.

 

(5) Az Egyesület minden rendes tagjának joga van az olyan közgyűlési határozat ellen, amellyel nem ért egyet, a tudomására jutástól számított 30 napon belül a Bírósághoz fordulni.

 

(6) A pártoló tagok és tiszteletbeli tagok és a tiszteletbeli elnök (kök) a taggyűlésen javaslattételi és tanácskozási joggal vesznek részt, nem rendelkeznek szavazati joggal és nem választhatók.

 

8.§

 

      (1) Az Egyesület tagjai kötelesek az alapszabályban, a szervezeti és működési szabályzatban és a testületi határozatokban foglaltakat betartani, illetve végrehajtani, az Egyesület célkitűzéseinek megvalósítását elősegíteni. . Az alapképzésen, képzésen, továbbképzésen megjelenni, a tanult anyagot elsajátítani a legjobb tudása alapján és erről vizsga keretében számot adni. Sikeres vizsga letétele után láthat el polgárőr szolgálatot.

 

 

(2) A tagok kötelesek az élet- és vagyonbiztonság megóvására, és kötelesek minden olyan cselekménytől tartózkodni, amely a saját, vagy mások életét vagyontárgyait veszélyezteti.

 

(3) A rendes tagok rendszeres tagdíjfizetésre kötelezettek, amelynek mértékét az Egyesület Közgyűlése állapítja meg.

 

V.

 

Az Egyesület szervezete

 

A Közgyűlés

 

9.§

 

         (1) Az Egyesület legfőbb szerve a közgyűlés, amely a rendes tagok,  tiszteletbeli tagok, tiszteletbeli elnök, (kök), összességéből áll. A rendes közgyűlést évente egy alkalommal kell összehívni. A közgyűlést az elnök jogosult összehívni oly módon, hogy a közgyűlés helyét, idejét, és napirendjét legalább 8 nappal a közgyűlés előtt a tagokkal írásbeli meghívó formájában közölni kell. A közgyűlés nyilvános, azon a tagságon kívül más személyek is részt vehetnek. Az Elnökség a közgyűlés ülése előtt a hely, időpont és tárgy sorozatot nyilvánosságra hozza, mégpedig az Egyesület székhelyén valamint az Egyesület honlapján, melynek címe: www.polgarorsegnagymagocs.hupont.hu

 

(2) A közgyűlést a tagok egyharmadának kezdeményezésére, az ok és cél megjelölésével soron kívül (30 napon belül) össze kell hívni. A közgyűlés soron kívül az Elnökség döntése alapján is összehívható.

 

(3) A közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a.)    az alapszabály megállapítása, módosítása, minősített többségi határozattal

b.)    az elnökség és az ellenőrző bizottság három tagú (egy fő elnök,kettő fő tag) megválasztása, visszahívása, beszámoltatása, minősített többségi határozattal

c.)    az Egyesület éves költségvetésének megállapítása,

d.)   a tagdíj megállapítása,

e.)    a tevékenységéről és gazdálkodásáról (pénzügyi jelentés) éves beszámoló elfogadása,

f.)     az Egyesület vagyonát lényegesen érintő (100000.- Ft. feletti) jogügyletek jóváhagyása,

g.)    törlés és kizárás tekintetében hozott elnökségi határozat elleni panasz elbírálása,

h.)    az Egyesületnek más egyesülettel, vagy szervezettel történő egyesüléséről való döntés,

i.)      az egyesület Csongrád megyei Polgárőr Szervezetek Szövetsége és az Országos Polgárőr Szövetségi tagságának kimodása és megszüntetése,

j.)      az Egyesület feloszlásának kimondása,

k.)    döntés vállalkozás megindításáról, beszüntetéséről,

l.)      döntés mindazon ügyekben, amelyet Ectv. és polgárőrségről szóló tőrvény, az Egyesület alapszabálya kizárólagos hatáskörébe utal.

m.)  Tiszteletbeli tag, tiszteletbeli elnök cím adományozása.

 

(4) A közgyűlés határozatképes, ha azon a rendes tagok ötven százaléka plusz egy fő jelen van. Határozatképtelenség esetén a közgyűlést harminc napon belül újra össze kell hívni, az így összehívott közgyűlés a megjelent rendes tagok számára való tekintet nélkül határozatképes, melyről az eredeti meghívóban a tagokat figyelmeztetni kell. Azon kérdésekben, ahol a minősített többség szükséges, a megismételt közgyűlés határozatot nem hozhat, kivéve, ha egyébként is határozatképes.

 

(5) A közgyűlést az elnök vezeti. Távolléte, akadályoztatása esetén az elnökség által kijelölt más tag jogosult a közgyűlés vezetésére.

 

(6) A közgyűlés határozatait nyílt szavazással, a kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben a jelenlévő tagok 2/3-os (minősített) szótöbbségével hozza. Egyéb ügyekben a közgyűlés a jelenlévő tagok egyszerű szótöbbségével határoz. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. A közgyűlésen jelenlévő tagok egynegyedének indítványára a közgyűlésnek titkos szavazást kell elrendelni. A közgyűlés meghozott határozatait közgyűlési jegyzőkönyvbe kell foglalni, és a jegyzőkönyvet az elnök, a titkár és kettő fő jegyzőkönyv hitelesítő ír alá.

 

(7) A határozathozatalban nem vehet részt az a személy, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója (Ptk. 685.§ b) pont), élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy

b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

 

(8) Nem minősül előnynek a szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a egyesület által tagjának, a tagsági jog- viszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.

 

Az Elnökség

 

10.§

 

(1) A közgyűlés az Egyesület tevékenységének irányítása céljából háromtagú elnökséget, ellenőrző bizottságot választ négyévi időtartamra. Az elnökség az Egyesület vezető szerve, amely

a.)    elnök,

b.)    gazdasági alelnök,

c.)    titkár,

ők egyben az egyesület tisztségviselőinek is minősülnek. Az elnökségre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok tekintetében a  Ectv. ről szóló törvény rendelkezései az irányadók..

 

(2) A közgyűlés közötti időben az elnökség:  

a.)    irányítja az Egyesület tevékenységét,

b.)    dönt azokban az Egyesületet érintő kérdésekben, amelyek nem tartoznak a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe,

c.)    elkészíti az Egyesület munkájáról szóló beszámolót és pénzügyi jelentést, költségvetés-tervezetet, amit a közgyűlés elé terjeszt jóváhagyás végett,

d.)   a szükséghez képest üléseket tart az egyesület folyamatos munkájának irányítása céljából,

e.)    évente összehívja a rendes közgyűlést, illetve rendkívüli közgyűlést hív össze, ha azt az alapszabály szerint a tagok meghatározott hányada kéri,

f.)     szervezi a közgyűlési határozatok végrehajtását,

g.)    elfogadja az Egyesület közgyűlésének hatáskörébe nem tartozó szabályzatait, dönt a kiemelkedő helytállást tanúsítóknak elismeréséről az elnök javaslatára.

h.)    szerződéseket, megállapodásokat köt,

i.)      gyakorolja az egyesület alkalmazottai felett a munkáltatói jogot,

j.)      dönt mindazon kérdésekben, amelyet az alapszabály, a belső szabályzatok, illetve a közgyűlés a hatáskörbe utal.

k.)    a közgyűlési és elnökségi ülésekről készült jegyzőkönyvek alapján nyilvántartást vezet arról, hogy a közgyűlés, illetve az elnökség mely időpontban milyen döntéseket hozott, feltüntetve a döntés hatályát, tartalmát, valamint a döntést támogatók és a döntést ellenzők számarányát (elnökségi határozatok esetében - lehetőség szerint - a szavazati arány mellett a szavazókat név szerint is fel kell tüntetni), dönt a kiemelkedően helytálló tagok elismeréséről.

l.)      gondoskodik arról, hogy a közgyűlési és elnökségi döntések a tagok előtt ismertté váljanak, a határozatokat az érintettekkel írásban közli, biztosítja számukra az irat betekintési jogot,

 

(3) Az elnökségi ülést az elnök hívja össze, az elnökségi ülés időpontját megelőző héten. Az írásos meghívóban az elnökségi tagokat tájékoztatni kell az ülés napirendjéről. A napirend összeállítása és a meghívó elküldése az elnök feladata. Az ülésen a meghívóban nem szereplő egyéb kérdések is felvehetők a napirendre, ha az ellen a tagok egyike sem tiltakozik. Az elnökségi ülést az elnök vezeti. Az ülés határozatképes, ha azon minden elnökségi tag jelen van. Határozatképtelenség esetén az ülést el kell halasztani, és 10 napon belül újból össze kell hívni. Az elnökség a napirendjére kerülő kérdésekben nyílt szavazással egyszerű szótöbbséggel határoz. A határozathozatalban nem vehet részt az a személy, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója (Ptk. 685.§ b) pont), élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. (Nem minősül előnynek a szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi szervezet által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.) Az elnökségi ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet, az ülésekről készült jegyzőkönyvek ugyancsak nyilvánosak, azok bárki által hozzáférhetők az irat betekintés rendje szerint.

 

(4) Az elnökség évente egyszer tevékenységéről beszámol a közgyűlésnek.

 

(5) Az elnök feladatai:

a.) képviseli az Egyesületet,

b.) szervezi az Egyesület tevékenységét, koordinálja a elnökség munkáját,

c.) elkészíti és a közgyűlés elé terjeszti az egyesület éves tevékenységéről és pénzügyi helyzetéről szóló beszámolókat, javaslatot tesz az elnökségnek elismerések odaítéléséről,

d.) összehívja és levezeti a közgyűlést és az elnökségi üléseket, az elnökség felhatalmazása alapján szerződéseket ír alá,

e.) utalványoz

 

          (6)  A gazdasági alelnök feladatai:

a)  az egyesület gazdálkodását, előkészíti évente a költségvetési  tervezetét, az Irányítja bemutatja a egyesület elnökének,  tájékoztatja az egyesület elnökségét, döntésre előkészít az egyesület közgyűlésének.

b) Külső gazdálkodási ellenőrzése (NAV, Állami Számvevőszék, Ügyészség) számára a kért gazdálkodási okmányokat előkészíti és bemutatja.

c) ellenőrzi a pénzkezelőt rendszerességgel, a ellenőrző bizottság rendelkezésére áll.

d) utalványoz, mérleget készít.

 

(7) A titkár feladatai:

a.) adminisztratív feladatok végzése (kezeli az iratokat, beadványokat, vezeti a tagnyilvántartást, végrehajtja az elnök ez irányú utasításait, stb.)

b.) az elnök eseti megbízásai alapján vagy akadályoztatása esetén képviseli az egyesületet,

c.) ellenjegyzi az elnök vagyonkezeléssel kapcsolatos kötelezettségvállalásait, ha azok megfelelnek a jogszabályi előírásoknak és az Egyesület érdekeinek,

d.) a titkár gondoskodik az Egyesület működése során keletkezett iratokba való betekintésről, illetve azokról felvilágosítást ad. A betekintés iránti igényt az elnök, vagy titkár részére kell megküldeni, a titkár köteles bármely jogszabály által felhatalmazott szerv vagy személy által kért iratbetekintést haladéktalanul teljesíteni.

Egyéb esetekben az iratbetekintést kérővel külön megállapodnak annak időpontjáról. A titkár az iratbetekintésről nyilvántartást vezet, amelyben szerepel az iratbetekintést kérő neve, a kérelem időpontja, az iratbetekintés célja, valamint a teljesítés ideje.

           

(8) Az elnökségi tagság megszűnik a mandátum lejártával, felmentéssel, visszahívással, elhalálozással, az egyesületből történő kizárással.

 

Ellenőrző bizottság

 

11.§

 

      (1) Az Egyesület szabályszerű működésének és a vagyonával való gazdálkodásának ellenőrzésére a közgyűlés három tagú állellenőrző bizottságot, melyből egy fő elnököt és kettő fő tagot  választ. A  bizottság elnöke tanácskozási joggal részt vesz a elnökségi üléseken, meghívása kötelező. Indítványára az Elnökség köteles a megjelölt területen vizsgálatot indítani, a vizsgálatot megtagadó elnökségi döntés ellen az egyesület törvényességi felügyeletét ellátó ügyészséghez fordulhat. Tapasztalatairól a közgyűlésnek tartozik beszámolni. Feladata a pénzgazdálkodás,  a tagdíjnyilvántartás és alapszabály szerinti működés, az Ectv 2011.évi CLXXV tv és a polgárőrségről szóló 2011.évi CLXV tv. előírásainak, a CS.M.P.Sz. és az OPSZ alapszabályában és belső szabályaiban előírtak betartásának folyamatos ellenőrzése etikai vétség kivizsgálása. Munkatervét maga állapítja meg

 

(2) Az ellenőrző bizottságot a közgyűlés négy éves időtartamra, nyílt szavazással választja meg és ezen tisztségében újraválaszthatók.

 

(3) Nem lehet az ellenőrző bizottság elnöke és tagja, aki:

a) a vezető szerv elnöke vagy tagja,

b) az egyesülettel a megbízatásán kívül más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másként nem rendelkezik,

c) a szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást-, illetve

d) az a) - c) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.

 

 

VI.

 

Az Egyesület vagyona, gazdálkodása

 

13.§

 

        (1) Az Egyesület saját gazdálkodását a egyesült működését szabályozó  Ectv.2011.évi CLXXV. Törvény 17.§ - 30.§- ig  vonatkozó jogszabály valamit a számvitelről szóló 2000 évi C. tőrvényben előírtak alapján végzi.

            Az egyesület az államháztartás alrendszerei terhére nyújtott és az OPSZ-en keresztül kapott költségvetési támogatásnak a felhasználásra irányuló normatív szabályokat és a támogatással való elszámolás kötelezettségét magára nézve elismeri és

annak elfogadását, miszerint az a megyei polgárőr szövetség, amelynek tagja – és szükség esetén az OPSZ – közvetlenül szakfelügyeleti és ellenőrzési jogot gyakorolhat a polgárőr egyesület felett,

 

(2) Az Egyesület bevételi forrásai:

a.)    tagdíjak,

b.)    pártoló és tiszteletbeli tagok anyagi támogatásai,

c.)    adományok, támogatások, egyéb bevételek

 

(3) A tagdíj mértékét a közgyűlés határozza meg, beszedéséről az Elnökség köteles gondoskodni.

(4) Az Egyesület vagyona az egyesület céljait és működését szolgálja. Az Egyesület bevételeivel önállóan gazdálkodik, pénzügyi és anyagi tevékenységéért, valamint kötelezettségeiért vagyona mértékéig felel, azokért a tagok magánvagyonukkal nem tartoznak felelősséggel.

 

(5) Az Egyesület vagyonát a közgyűlés által elfogadott éves költségvetés alapján az Elnökség kezeli. Vagyoni jellegű kötelezettségvállalási jog az elnököt illeti meg.

 

(6) Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végezhet, a gazdálkodása során elért eredményét nem oszthatja fel, azt az Alapszabályban meghatározott tevékenységére kell fordítania.

 

(7) Az Egyesületnek a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten kell nyilvántartani.

 

 

 

VII.

 

Az Egyesület képviselete, a bankszámla feletti rendelkezési jog

 

14.§

 

        (1) Az Egyesületet a hatóságok előtt és harmadik személyekkel szemben az elnök képviseli. Az elnök a képviselet ellátására, az elnök helyettesnek, a gazdasági alelnöknek, a titkárnak, az elnökség tagjának, vagy az Egyesület rendes tagjának megbízást adhat.

 

            (2)   A bankszámla feletti rendelkezést az Elnök gyakorolja, gazdasági alelnök és a titkár   együttes aláírására az Elnök meghatalmazást adhat.

 

VIII.

 

Az Egyesület megszűnése

 

15.§

 

 (1) Az Egyesület megszűnik:

a.)    ha a közgyűlés kimondja feloszlását,

b.)    ha másik egyesülettel, vagy társadalmi szervezettel egyesül,

c.)    ha a bíróság feloszlatja,

d.)   ha a bíróság megállapítja megszűnését.

 

(2) Az Egyesület megszűnése esetén vagyona az Ectv.2011.évi CLXXV tv. előírásai az irányadók.

 

 

 

IX.

 

Egyéb rendelkezések

 

16.§

 

Az Egyesület jogi személy, amely jogi személyiséget a Csongrád megyei Törvényszéken vezetett nyilvántartásba való bejegyzéssel nyer el a Ectv. 2011. évi. CLXXV tv. 13.§ - 16.§ alapján

Az Egyesület működése felett a törvényességi felügyeletet a Csongrád Megyei ügyészség látja el. Az Ectv. 2011.évi CLXXV. Tv. 11.§, 12.§ alapján, valamint Ptv. 2011évi CLXV tőrvény 27.§ alapján. A Ptv. 2011 évi CLXV tőrvény 24. § (1) A polgárőri szolgálat ellátásával összefüggő szolgálati és etikai szabályszegés esetén panasznak van helye. A panaszt minden esetben haladéktalanul ki kell vizsgálni és kivizsgálás eredményét a Csongrád Megyei Polgárőr Szövetséghez továbbítani kell.

 

 

A Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik (amennyiben erre igény merül fel) az Egyesület pénzügyeinek és a számvitel ellenőrzésére könyvvizsgáló megbízása. A könyvvizsgáló megbízatása legalább egy éves időtartamra szól. A könyvvizsgáló javadalmazásának mértékét a Közgyűlés állapítja meg.

 

 Az alapszabályzatban nem szabályozott kérdésekre az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról és polgárőrségről szóló törvény és a Polgári Törvénykönyv rendelkezéseit kell alkalmazni. A részletes működést az egyesület Szervezési és Működési Szabályzatában kell szabályozni.

 

 

Jelen alapszabályt az egyesület tagjai 2012 év Április hó 21.napján tartott közgyűlésen fogadták el és az 1999 évben elfogadott alapszabály a fenti naptól hatályát veszti.

 

 

 

 

 

 

 Kelt,Nagymágocs 2012. Április  hó 21.nap.

 

                                                                                     Párkány György

                                                                                              Elnök

                                                                     

 

 

Tanúk:

Tóth Kovács Tibor

…………………………………………

 

Tanúk:

Méri Ferenc

…………………………………………

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 18
Tegnapi: 24
Heti: 124
Havi: 886
Össz.: 113 874

Látogatottság növelés
Oldal: Szervezet alapszabálya
Nagymágocsi Polgárőr Egyesület - © 2008 - 2024 - polgarorsegnagymagocs.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »